2008. március 8., szombat

bálint | a java java

JAVA-s rekordrövidségű ámokfutás tanfolyomam elég érdekesen alakul. Az egy dolog, hogy két tanár van, külön szedik az elméletet meg a gyakorlatot - sajnos enyhe a párhuzam közöttük, meg hogy kicsit össze-vissza, na de. A péntek esti 6 órás előadás, ami gyakorlat lett volna és überkirályság, elmaradt. Indoklás: nincs. Mikor derül ki? 17:49-kor, az is a biztonsági őr kikérdezése után. Valami lehetett a dologban, mert rajtam kívül még egy srácot láttam keveregni, szóval a többiek valamit tudhattak. Viszont akkor minek van a levelező lista? Vagy csak én nem kaptam értesítést, hogy akkor most elmarad, ne gyertek hülyék.

Másrészt: miért nem képesek összekalapálni egy normális JAVA könyvet? 300 e-bookot és megszámlálhatatlan weboldalt nyálaztam át, de sehol nem találtam olyat, ami nekem tetszett volna. Ezért kénytelen vagyok a SUN-ost használni, ami jó, de nem pont az, ami nekem kell. Gyakorlatorientált cuccot ide nekem ezerrel! Nekem olyan kell, amiben az életszerű példákon mutatják be a gyakorlatot, ahelyett, hogy mindenféle generikus osztályokról meg konstruktoros anyám-kínjáról magyaráznának. Írjanak le lépésről-lépésre egy character-set átkonvertáló osztályt, mutassák meg, hogy kell használni a swinget, írják le, hogyan kell feltörni egy weboldalt, hogyan kell brute force programot írni, hogyan lehet elérni a számítógép hardvereit közvetlenül...

Soroljam még? Ezeket honnan szopják ki a nagy agy programozók? Miért kell erre mindenkinek magától rájönnie? Ahelyett, hogy leírnának pár példát, amiből elindulhatna mindenki abba az irányba, amibe akar. Szarul van dokumentálva a JAVA, ez a tömény véleményem.